VTR 1000 servas



Olja och filter. Sen ny bromsvätska fram och bak. Vätskan bak såg bra ut, medan fram hade den blivit lite svart.



Av med tanken för att komma åt ventilerna. Snurrar runt vevaxeln för att ställa in i rätt läge.



Bakre cylinderns ventiler kollas.



Främre kräver lite mer jobb. För att få ut ventilkåpan så måste oljekylarn lossas.



Har sett att dom tar bort alla kåpor på hojen för att komma åt den främre cylindern. Förmodligen kan man väl kanske kolla dom främre ventilerna utan att ta bort kåporna, men det känns som att det är alldeles för trångt och man får heller inte riktigt kontroll när man kollar ventilavståndet på insugsventilerna.
Så....det sitter en plastbit under förgasarn ovanför ventilkåpan. Plastbiten är bara som ett skydd mot smuts. Ramdelen gör att den är inte möjlig att återmontera, så jag knycklar ihop den så gott det går, lossar gasvajrarna och sliter ut den mellan ramdelarna.



Plasten borta.



Ventilerna kollas och alla är inom specen.



Plastbiten ja. Den sågar jag i två delar och monterar tillbaka.



Plastbiten tillbaka. Den är fast med ploppar på sidorna. En tejpbit vid delningen och det blir lite lättare vid nästa ventilkoll.



Undre delen på luftfilterboxen monterad tillbaka.



Nytt luftfilter. Det gamla ser inte värst smutsigt ut och det hade nog räkt med att blåsa den.



Nya luftfiltret på plats. Snyggt!



Färdig. Ser väl inte så tokig ut med Ixilsystemet.







www.saarela.se