VFR 1200F
Vilken positiv överraskning. Stor snabb sporttourer. Fick också chansen att lyssna på ljudet från den och något negativt om det kan man defintitivt inte säga om.
Sett massor av bilder och i det här fallet fick man omvärdera verkligheten igen. Blir nog en storsäljare ute i världen. Hur försäljningen blir i Sverige får tiden utvisa. Kalle Anka valutan vi använder kan förstöra detta?
En nyhet till är att serviceintervallarna på VFR:en är vid 1200 mil. Dock gäller det bara på VFR:en eftersom det är en helt ny generation av motorer. Gissar att intervallarna kommer bli så på alla nya Hondamotorer?


Stor snabb tourer. Toppvridet redan vid 4000 varv. Här behövs ingen växellåda!?! Senare under året kommer en version med automatlåda. Någon automatlåda är det egentligen inte, utan bygger på en sk dubbelkoppling.



Vingeformad instrumentering.



Halvljus vid sidorna. Helljuset i mitten under halvljusen. Bra ljusbild, både hel- och halvljus på samtidigt?


Lättmonterade tillbehör. Pakethållaren tar bara minuter att skrupa på. Tyckte mig dessutom se att det finns färdiga hål för sidoväskorna.


Justerbar förhöjd ruta, eller egentligen är det en flärp som man sätter över orginalrutan. Kanske inte vackraste lösningen.




www.saarela.se