Piaggio MP3 250




30 mil på mätaren när jag hämtar ut den. Första stoppet och mätaren visar varmate dagen på året.

MP3 förkortat av Moto Piaggio 3-hjul.

Bakifrån och underifrån.

Bagagelucka som öppnas från tändningslåset.



Stort utrymme under sadeln. Öppnas med fjärrstyrning på startnyckeln.

Ovanför mode- och startknappen finns knappen som gör att hojen låses fast i upprätt läge. Funkar endast när den går under 5km/timmen.

Stor och tung med sina 204 kg torrvikt.

Ser lite komiskt ut när man tar kurvorna med den här.


MP3 som B-kort
Kostnad ca 3000:- inkl reg.besiktning.

Distanser mellan fälg och bromsskiva för att få ut hjulen en liten bit.

Besiktningsblinkers. Borttagna efter regbesiktningen.

Tejpad framblinkers. Måhända för att blinkersen ska vara längre ifrån vid b-kortsbesiktningen?
 



Tekniska data:
Motor:     4-takt, vätskekyld
Cylinderarrangemang:     1-cyl
Ventiler per cylinder:     4
Slagvolym:     244,3 cc
Cylinderdiameter:     72 mm
Slaglängd:     60 mm
Kompressionsförhållande:     10,5 : 1
Effekt:     16,5 kW/8,250 varv
Moment:     21 nm/6.750 varv
Antal växlar:     Variator
Startanordning:     El
Broms fram:     1 skiv - 240 mm
Broms bak:     1 skiv - 240 mm
Sadelhöjd:     780 mm
Däck fram:     120/70-12
Däck bak:     120/70-12
Torrvikt:     204 kg
Tankvolym:     12 liter




www.saarela.se