|
Ingredienserna är i princip bara handtagsvärmare modell klister, en on/off switch samt lite krympslang.
Allt till en kostnad av drygt 200 kronor.
|
|
Handtagen sitter rejält fast och måste blötas för att man ska få loss dom.
Jag lossar på styrvikterna, stoppar in en skruvmejsel mellan styret och handtaget, sprutar in
lite startgas eller såpvatten. Snurrar skruvmejseln ett halvt varv runt styret och sprutar in
lite startgas igen.
Har man inga styrvikter i änderna får man försöka lirka in vätska från andra sidan, eller också
använda en tryckluftspistol och blåsa bort handtaget.
|
|
Vänster sida. För att inte styret ska ta all värme så tejpar jag några varv med eltejp innan
jag monterar värmehandtaget.
|
|
Värmehandtaget räcker inte helt runt och det blir en liten glipa. Lämpligast är att montera
den underifrån och lämna glipan längst upp, mest för att fingrarna får värmen i första hand.
|
|
Tejpa sen fast kanterna på värmehandtaget så att den inte blir skadad när man återmonterar handtaget.
|
|
Dra några varv eltejp runt värmehandtaget.
|
|
Häll i lite bensin i gummihandtaget och rör om. Handtaget glider sen lätt in, torkar snabbt och
inte minst, vulkar fast i tejpen på handtaget.
|
|
För att det ska se snyggt ut, så har jag trätt krympslang över kablarna från värmehandtagen.
Droppa i några droppar snabblim i krympslangen, så att inte kablarna glider fram
och tillbaka i slangen.
|
|
On/off switchen stoppar jag bara fast med en buntband nånstans.
|
|
Alla kablar dragna in i lamphuset. Finns många sätt att dra elen till värmehandtagen. Jag har
valt att dra elen från halvljuset. För mig är det den enklaste vägen och inte minst, jag glömmer
inte på värmehandtagen om jag stänger av hojen.
|
|
Enkel eldragning.
|
|
Elen färdigdragen i lamphuset, inte snyggt men funktionellt.
|
|
Färdigt! Kawan har fått lite värme i handtagen.
|